O scurtă descriere a conţinutului cursului
Obiectivele cursului
Obiectivele cursului desemnează tipurile de achiziţii particulare (cunoştinţe, deprinderi, abilităţi, atitudini) la care urmează să ajungă studenţii într-un anumit interval de instruire.
Competenţe conferite
Se formulează sub forma: „După parcurgerea materialului studentul va fi capabil să:…”. Verbele recomandate sunt cele cuantificabile: a explica, a înregistra, a dezvolta, a rezuma, a tipări, a descrie, a testa, a categorisi, a defini, a scrie, a numerota, a identifica, etc. Verbe nerecomandate: a şti, a aprecia, a cunoaşte, a înţelege, a crede, a simţi, a-şi da seama, a avea
Resurse şi mijloace de lucru
Pot conţine:
– metode pedagogice indicate pentru parcurgerea cursului;
– mijloace informatice necesare parcurgerii materialului şi rezolvării testelor (anumite soft-uri utile);
– instrumente utilizate în vederea înţelegerii aspectelor teoretice şi a rezolvării elementelor de test (riglă, compas, instrumentele de măsură şi control, etc.)
Structura cursului
Cursul este format din:
– șase unități de învățare.
– numărul temelor de control (temele de control se dau doar la disciplinele care au activităţi de tip AT şi TC, adică echivalentul seminarului de la forma de zi). Astfel, în funcţie de numărul de ore din planul de învăţământ, pentru 4 AT+ 10 TC (echivalentul a 14 S) se vor da 2 teme de control, iar pentru 8 AT+ 20 TC (echivalentul a 28 S) se vor formula 3 teme de control.
– locul, în cadrul materialului, în care se găsesc formulate temele de control. Dacă structura cursului este alcătuită doar din UI, atunci se specifică UI care conţine tema de control;
– modul de transmitere al temelor de control către cadrul didactic şi, respectiv, a rezultatelor către studenţi (prin încărcarea pe platforma eLearning, material tipărit, etc.)
Cerinţe preliminare
Discipline necesare a fi parcurse şi eventual promovate înaintea disciplinei curente (eventual cunoştinţe apriori dacă nu există o disciplină precedentă în acelaşi domeniu) .
Discipline deservite
Discipline din planul de învăţământ care se dezvoltă pe baza cunoştinţelor dobândite in cadrul disciplinei curente.
Durata medie de studiu individual
Se va estima timpul necesar parcurgerii UI, cu respectarea indicaţiei conformă căreia o UI ar trebui parcursă în 2–3 ore de studiu individual.
Evaluarea
Se va specifica componenţa notei finale:
– ponderea evaluării finale (examen/colocviu);
– ponderea evaluărilor pe parcurs (teme de control, verificări pe parcurs);
– ponderea proiectelor/colocvii de laborator;
Se recomandă ca nota obţinută în urma evaluării finale să nu aibă o pondere mai mare de 60%.